بررسی اولویت‌ها و روند همکاری شرکت دخانیات ایران با شرکت‌های برزیلی + عکس

در نشست مهندس آشتیانی و سفیر برزیل صورت گرفت؛

بررسی اولویت‌ها و روند همکاری شرکت دخانیات ایران با شرکت‌های برزیلی + عکس

روند همکاری شرکت دخانیات ایران با شرکت‌های برزیلی به ویژه در تأمین مواد اولیه مورد نیاز براساس اولویت‌ها، در نشست مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و سفیر برزیل در تهران بررسی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، «ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو»، سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در جمهوری اسلامی ایران،  سه شنبه 22 اسفندماه، ضمن دیدار  با «مهدی آشتیانی»؛ مدیرعامل این شرکت  باسابقه تولیدی، از بخش‌های مختلف آن بازید کرد.

در ابتدای نشست مشترک مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و  سفیر برازیلیا در تهران،  مهندس آشتیانی در سخنان کوتاهی  ضمن خوشامدگویی به  سفیر و هیئت همراه،  توضیحاتی از  نوع نیازهای  شرکت دخانیات ایران ارائه کرد.

اولویت‌های  شرکت دخانیات در همکاری با شرکت‌های خارجی

همچنین خانم «جامعی»؛ معاون بازرگانی شرکت دخانیات گزارشی از  مراودات  این شرکت با شرکت‌های برزیلی در زمینه تأمین توتون  ارائه کرد و  تأمین مواد اولیه باکیفیت،  با قیمت مناسب و با زمان تحویل به موقع را اولویت این شرکت در تعامل با شرکت‌های خارجی بیان کرد.

سفیر برزیل نیز که نزدیک به شش ماه از آغاز مسئولیت وی در تهران می‌گذرد، در این نشست که «تیاگو»؛ رئیس بخش بازرگانی و دبیر و نیز معاون توسعه تجارت سفارت این کشور در تهران حضور داشتند، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شرکت دخانیات ایران، به مناسبات بین ایران و کشور متبوعش اشاره کرد و  گفت:  روابط ایران و برزیل دارای سابقه 120 ساله است که البته  به دلیل شریط منطقه این  مراودات و رفت‌وآمدهای دیپلماتیک محدودتر شده که قطعاً با تغییر شرایط این وضعیت نیز  بهتر خواهد شد؛ برزیل  تحریم‌های وضع شده علیه ایران را  قبول ندارد و تلاش می‌کند  که  به  مناسبات اقتصادی خود به  ایران ادامه دهد.

دقیق نبودن آمار واردات تنباکو از برزیل به ایران

نتو،  با اشاره  آمار  مربوط به حجم مراودات اقتصادی ایران و برزیل و  بیان اینکه این آمار دقیق به دلیل واردات غیرمستقیم محصولات برزیلی دقیق نیست، تصریح کرد:  تنباکو  نمونه خوبی در این زمینه است که آمار واردات آن روشن نیست.

کشور به سرزمین قهوه، شن‌های طلایی و فوتبال شناخته می‌شود و به دروازه آمریکای لاتین معروف است،.

تیاگو؛ رئیس بخش بازرگانی سفارت برزیل در تهران نیز  به بیان وضعیت تولید تنباکو در  این کشور اشاره کرد و  گفت: سال قبل 520 هزار تن  تولید تنباکو در  برزیل بوده که  80 درصد آن  ویرجینا بوده که این  تولیدات هم عمدتاً در سه ایالت انجام می‌گیرد.

سفیر برزیل در تهران  و هیئت همراه در ادامه  از دو سالن اشیاء و اسناد موزه دخانیات؛  به عنوان گنجینه ای  از سابقه  صدساله صنعت دخانیات در ایران بازدید کردند؛  مشاهده اشیاء و وسایل قدیمی مربوط به این صنعت برای سفیر برازیلیا  به شدت جالب می‌نمود تا جایی که  چندین عکس یادگاری در حین بازید از خود ثبت کرد.

بازدید سفیر برزیل از  خطوط تولید شرکت دخانیات ایران

وی در ادامه  در معیت  ابراهیم‌زاده؛ مدیر مجتمع دخانیات تهران، در یکی  از سالن‌های تولید  حضور یافت و  ضمن آشنایی  با روند تولید  در این  این خطوط، سؤالاتی  از  عملکرد دستگاه‌ها، مواد اولیه و ... مطرح کرد و پاسخ‌های آن را از  مدیران و کارشناسان حاضر دریافت کرد.


بازدید سفیر برزیل از موزه دخانیات 

سفیر برزیل همچنین  در موزه دخانیات نیز حضور یافت و  از دو سالن اشیاء و دستگاه‌ها و  تصاویر و اسناد  این موزه بازدید کرد.

در پایان این بازدید سفیر برزیل  در گفت‌وگویی تصویری  با مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت  دخانیات ایران، بازدید از این مجموعه قدیمی و باسابقه را جالب و هیجان برانگیز خواند. 

یادآور می‌شود مدیرعامل  شرکت دخانیات و هیئت مدیره این شرکت،  در یکسال اخیر  تمام همت خود را برای حل موانع تولید به ویژه تأمین مواد اولیه و  بروزرسانی دستگاه‌ها از طریق تعامل با  شرکت‌های  داخلی و خارجی بکار گرفته است.

آلبوم تصاویر