10 غول صنعت دخانیات در دنیا

10 غول صنعت دخانیات در دنیا

با 10 غول صنعت دخانیات در دنیا آشنا شویم.

صنعت دخانیات جهانی همچنان تحت سلطه  10 شرکت بزرگ دخانیات است. علیرغم اینکه این صنعت طی چند سال گذشته با چالش‌های عمده‌ای از جمله مقررات سختگیرانه دولت‌ها و  سلامت مصرف‌کنندگان روبرو بوده است، اما هنوز از پردرآمدترین صنایع و بزرگترین مشارکت کننده مالیات در جهان است.

 انتظار می رود با افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین بازاریابی قوی و گسترش کانال‌های توزیع، صنعت دخانیات جهانی با  سرعت ثابت رشد کند و این در حالیست که 10 شرکت بزرگ دخانیات در آینده نزدیک موقعیت‌های پیشروی خود را در سهم بازار حفظ خواهند کرد.

امروزه بیش از 1 میلیارد نفر مصرف کننده بزرگسال دخانیات وجود دارد که این امر صنعت دخانیات را به یکی از پردرآمدترین مشاغل جهان در تمام دوران تبدیل کرده است. 

تولید جهانی توتون و تنباکو در سال 2018 به 8.2 میلیون تن رسیده است و پیش بینی می شود این رقم در سال 2024 به حدود 9.1 میلیون تن برسد. 

طبق گزارش شرکت  BAT برآوردهای مربوط به بازار قانونی جهانی دخانیات نشان می دهد که ارزش فروش، مبلغی حدود 814 میلیارد دلار در سال 2018 بوده است و پیش بینی می‌شود تا سال 2026 به 934.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

براساس گزارش اخیر Mordor Intelligence ، چین بزرگترین تولید کننده تنباکو و بزرگترین مصرف کننده سیگار در جهان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که چین بیش از 300 میلیون سیگاری دارد و بیش از نیمی از مردان چینی سیگار می کشند. مدت طولانی است که بازار دخانیات در چین تحت سلطه شرکت ملی دخانیات چین (CNTC) ، که یک شرکت دولتی است، قرار دارد. 

10 شرکت بزرگ دخانیات جهان در سال 2020

 

سی ان تی سی

شرکت ملی دخانیات چین (CNTC) یک شرکت دولتی است که تقریبا بیش از 90٪ درصد کل سیگارهای فروخته شده در چین را تولید می‌کند.  CNTC صاحب برندهای تنباکو و سیگار بی شماری است از تولیدات این شرکت می‌توان برندهای بزرگی مانند هونگ شوانگ شی، یون یان و ژانگن‌های  نام برد.

 

بریتیش امریکن توباکو

بریتیش امریکن توباکو با نام BAT یکی از 10 شرکت بزرگ دخانیات در جهان است که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد. چهار برند سیگار پرفروش بی ای تی شامل  دانهیل و   لاکی استرایک، کنت  و پال‌مال می شوند. مارک های دیگری که بازار این شرکت به بازار عرضه می کند شامل راتمنز ، بنسون و هجز است.

 

فیلیپ موریس بین المللی

فیلیپ موریس بین المللی یک شرکت تولید ملی سیگار و دخانیات است که دفتر مرکزی آن در نیویورک ، ایالات متحده است. مدت هاست که یکی از بزرگترین شرکتهای دخانیات در جهان است که محصولاتش در بیش از 180 کشور در سراسر جهان به فروش می رسد. شناخته شده ترین و پرفروش ترین مارک سیگار این شرکت مارلبرو است. این شرکت توسط فیلیپ موریس در سال 1847 تاسیس شد.

 

امپریال توباکو

امپریال توباکو یک شرکت چند ملیتی دخانیات انگلیسی است که دفتر مرکزی آن در بریستول، انگلستان قرار دارد. این شرکت عمدتا به تولید و فروش سیگار، سیگار برگ، پیپ، سیگار الکترونیکی و سایر محصولات توتون و تنباکو می پردازد. امپریال توباکو سالانه بیش از 320 میلیارد نخ سیگار تولید می کند، 51 کارخانه در سراسر جهان دارد و محصولات آن در بیش از 160 کشور جهان به فروش می رسد. برخی از معروف ترین مارک های سیگار و محصولات توتون و تنباکو شامل دیویدف، وست، گوالوا، مونت کریستو، ویرجینیا طلایی، ریزلا، درام است.

 

ژاپن توباکو

ژاپن توباکو پیشروترین شرکت دخانیات در جهان است که در بیش از 70 کشور جهان فعالیت می کند و محصولات توتون را در بیش از 130 کشور جهان به فروش می رساند. برخی از معروف ترین مارک های تنباکو ژاپن شامل وینستون، کمل، ال دی، سیلک کات، مایلد سون و غیره است. دفتر مرکزی آن در توکیو ژاپن است، ژاپن تنباکو همچنین در تجارت دارویی و غذایی فعالیت دارد.

 

آلتریا گروپ

آلتریا گروپ یکی از شرکت های پیشرو در زمینه دخانیات آمریکایی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و بازاریابان توتون، سیگار و محصولات مرتبط در جهان است. آلتریا مادر شرکت چندین شرکت مطرح تولید دخانیات و سیگار در جهان از جمله فیلیپ موریس آمریکا، جان میدلتون، شرکت دخانیات بدون دود ایالات متحده، شرکت سرمایه گذاری فیلیپ موریس است. همچنین در سایر شرکت های بزرگ تولید کننده محصولات مصرفی مانند آبجوسازی انهایزر-بوش اینبیف (AB InBev) مستقر در بلژیک، شرکت شاهدانه کانادایی کرونوس گروپ و شرکت سازنده سیگار الکترونیکی ژول لب شرکت دارد. آلتریا گروپ در سال 1822 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ریچموند، ویرجینیا است.

 

آی‌تی‌سی لیمیتد

آی‌تی‌سی لیمیتد یک شرکت چند ملیتی هندی است که در زمینه تولید و تجارت محصولات مصرفی فعالیت می کند. بخش سیگارهای FMCG آن به بازار عرضه می شود و توتون و سیگار می فروشد. مارک های عمده سیگار آی‌تی‌سی شامل: گلد فلک کینگز، گلد فلک سوپراستار، ایندیا کینگز، 555، کپستن، بریستول، لاکی استرایک، سیلک کات، پلیرز و … هستند.

 

گودانگ گرام

گودانگ گرام یک شرکت سیگار اندونزی است که سیگار تولید و توزیع می کند و فعالیت های مربوط به صنعت سیگار را انجام می دهد. این محصول بیشتر به دلیل محصولات کریتک (سیگار میخک) شناخته می شود ، طیف گسترده ای از سیگارهای کریتک از جمله انواع کم قیر، نیکوتین کم و کریتک دستی که نورد می شود را تولید می کند، که در داخل و جهان توزیع می شود. گودانگ گرام در حال حاضر بیش از 20٪ از بازار دخانیات اندونزی را کنترل می کند ، و این یکی از بزرگترین شرکت های دخانیات در اندونزی و جهان است.

 

 

کی‌تی اند جی

کی‌تی اند جی در دائجونگ کره جنوبی تأسیس شد و بزرگترین تولیدکننده تنباکو در کره جنوبی و با فروش سالانه بیش از 4 میلیارد دلار یکی از 10 شرکت بزرگ دخانیات در جهان است. برخی از معروف ترین مارک های سیگار KT & G عبارتند از: اسی، پاین، زست، سیمل، کارنیوال، رایسون، ایندی گو و بوهم. این شرکت از طریق مارک اسی سوپر اسلیم در روسیه و سایر بازارهای شرق اروپا در سطح بین المللی گسترش یافته است و هم‌اکنون دارای دارای ۳ کارخانه تولید سیگار در کشورهای روسیه، ترکیه و ایران می‌باشد.

 

یونیورسال کورپوریشن

یونیورسال کورپوریشن یکی از برجسته ترین بازرگانان دخانیات در جهان است که توتون های دودکش دار و بِرلی را خریداری، فروش و پردازش می کند. اگرچه، این شرکت سیگار یا سایر محصولات دخانی مصرفی را تولید نمی کند، اما همچنان یکی از بزرگترین شرکت های دخانیات در جهان است. یونیورسال که در سال 1918 تاسیس شد، دفتر مرکزی آن در ریچموند، ویرجینیا، در ایالات متحده است.

 

روندهای آینده صنعت دخانیات جهانی

افزایش استفاده از تکنیک های خودکار در تولید محصولات دخانیات یکی از عمده ترین روندهایی است که در صنعت دخانیات جهانی مشاهده شده است. بسیاری از شرکتهای مطرح تولید دخانیات و سیگار در جهان در حال انجام روشهای تولید خودکار برای کاهش هزینه کار هستند. در همین حال، شرکت های بزرگ دخانیات بر روی ارائه محصولات اصلاح شده و هدفمند تمرکز کرده اند. به عنوان مثال، آنها انواع سیگارهای بلند، باریک و سبک را فقط با هدف مصرف کنندگان زن معرفی کرده اند. علاوه بر این، فروشندگان همچنین به دلیل افزایش آگاهی از سلامت در بین مصرف کنندگان، در حال افزایش سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیق و توسعه برای تولید محصولات دخانی کم خطر هستند.

اطلاعات  10 غول دنیا در زمینه دخانیات  در سال 2020