تغییر تصاویر هشداری پاکت‌های سیگار و تنباکو از ۱۴۰۳

تغییر تصاویر هشداری پاکت‌های سیگار و تنباکو از ۱۴۰۳

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از تغییر تصاویر هشداری پاکت‌های محصولات دخانی از سال آتی خبر داد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل؛ به نقل از  ایسنا، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از تغییر تصاویر هشداری پاکت‌های محصولات دخانی از سال آتی خبر داد و گفت: تاکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.

بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ۸ تصویر از میان تصاویر طراحی و ارزیابی شده، در جلسات مشترک با ارگان‌های عضو ستاد کشوری کنترل دخانیات و نهادهای ذیربط انتخاب شد (۶ تصویر برای بسته‌بندی سیگار و ۲ تصویر برای بسته‌بندی تنباکو) و به زودی برای هماهنگی درج روی بسته بندی‌های محصولات دخانی به وزارت صمت ارسال خواهد شد.

در پی انتشار این خبر، همشهری نیز نوشت: پاکت‌های شیک خارجی سیگار در انواع و اقسام رنگ‌های وسوسه‌کننده در کنار پاکت‌های تنباکو با عکسی از انواع میوه‌ها پشت ویترین مغازه‌های دخانی، پای آدم‌های غیرسیگاری را هم شل می‌کند، چه برسد به آنهایی که مثل دودکش هر روز و هر ساعت سیگار و قلیان می‌کشند.

خلاصه اینکه در سال جدید باید منتظر پاکت‌های ترسناک سیگار و تنباکو باشیم تا شاید کمی روی سیگاری‌ها تأثیر بگذارد و مصرفشان را کم یا اصلا قطع کنند.

اما بد نیست همین‌جا این نکته را هم یادآور شویم که به‌خاطر بدریخت‌بودن پاکت‌های سیگار، لطفا سراغ سیگارهای الکترونیک نروید؛ چون مضراتش با سیگار معمولی برابری می‌کند و حتی در مواردی بیشتر هم هست و به‌نظر می‌رسد مسئولان برای جمع‌آوری این مدل محصولات دخانی از بازار هم باید یک فکر اساسی بکنند.